Slovenska beseda v živo 2: kapitel 1: Da bi me kolena držala

Darja Suster: Om bara mina knän håller

Födelsedag: 13 oktober 1970

Stjärntecken: Våg

Arbete: Jag slutade skolan för gymnasiets estetiska program och nu har jag eget företag. Utöver detta arbetar jag som koreograf och tränare i hiphop och jazzbalett på dansskolan Urska.

Karriär: Jag började dansa redan i första klass i grundskolan. Med danspartners från dansskolan Urska vann jag landstiteln och den europeiska titeln i jazzbalett och jag var även ensam landsmästare i diskodans . Därefter tog jag (gjorde jag) danslärarexamen. Nu är jag ansvarig lärare för jazzbalett och hiphop på dansskolan Urska i Kranj. Jag koreograferar olika dansgrupper och är domare för showdance i Slovenien.

I framtiden önskar jag mig: Av att ha dansat i så många år har jag fått ganska skadade ben och därför önskar jag mig, att de ska hålla så länge som det går.

Mitt favoritdjur: Jag tycker om alla djur, för närvarande har min hund Vana erövrat mig fullständigt.

Min hemliga önskan: Att ha eget hus i Medova och en så stor trädgård att vår vovve problemfritt ska kunna springa i den.

På ledig tid: Åker jag med familjen till havet eller bergen.

Vilka människor jag inte tycker om: hycklare, lögnare, narcissister, egoister.

Jag tycker om: Öppna och trevliga människor.




översatt av flera studenter


Inga kommentarer: