Musik: Dan D: Le naprej



Rekel si da bo lahko
ko izginejo vse sanje
ko pozabiš nanje
a jaz vem da ni tako
glava služi mi zato
da pozabim nanjo kdaj pa kdaj
Vse kar rabim je tvoj smeh
da me greje v nočeh
ko sem čisto sam
da te slišim kot napev
in zaprem oči
takrat vidim vse kar me slepi
in živim za preostale dni

Du sa att det blir lätt
när alla drömmar försvinner
när du glömmer dem
men jag vet att det inte är så
huvudet hjälper mig
att glömma henne då och då
Allt jag behöver är ditt skratt
så att det värmer mig om natten
när jag är helt ensam
så att jag hör dig som en visa
och sluter ögonen
då ser jag allt som förblindar mig
och lever för alla andra dagar

Le naprej
ne glej nazaj
dokler je dobro v očeh
dokler je razlog za smeh
Le naprej
ne glej nazaj
še otrok je v vseh nas
pusti naj poje na glas

Bara framåt
se inte bakåt
så länge du ser dagen ljus
så länge det finns skäl att skratta
Bara framåt
se inte bakåt
inom oss alla finns fortfarande ett barn
låt det sjunga för full hals

In še slišim ta odmev
ceni vse kar si vzel
ker nad tabo
mrhovinarji se oblizujejo
misli na prijatelje
ljubezni vrni upanje
naj nikoli ne umre

Och jag hör fortfarande detta eko
uppskatta allt du tagit
ty över dig
slickar sig gamarna om munnen
tänk på vännerna
ge kärleken nytt hopp
låt det aldrig dö

Le naprej
ne glej nazaj
dokler je dobro v očeh
dokler je razlog za smeh
Le naprej
ne glej nazaj
še otrok je v vseh nas
pusti naj poje na glas

Bara framåt
se inte bakåt
så länge du ser dagens ljus
så länge det finns skäl att skratta
Bara framåt
se inte bakåt
inom oss alla finns fortfarande ett barn
låt det sjunga för full hals




översatt av flera studenter



Inga kommentarer: