S slovenščino nimam težav: kapitel 5: Preberite naslednje besedilo s. 28 i textboken

Nataša Brezar
För sju år sedan började jag arbeta på flygplatsen och såg då arbetet som ett äventyr. Jag hade tillfälliga jobb via ett bemanningsföretag. Jag svarade på en annons och fick jobbet. Då föreställde jag mig att bara en oberoende, ung flicka kunde syssla med detta arbete och ingen kvinna med familj. Men det blev mitt yrke, som jag fortfarande tycker om. Vår arbetsdag varar inte alltid bara åtta timmar. Vi jobbar även på natten, ibland från klockan fyra på eftermiddagen till midnatt eller till tidigt på morgonen. Familjen saknar visserligen veckosluten tillsammans, men varje yrke har sina fördelar och sina nackdelar. En fördel med detta arbete är att jag också kan vara hemma upp till fyra dagar tillsammans med mitt barn. Flygplatsen är intressant och fängslande. Jag tycker också om att jobba med människor. Naturligtvis måste man alltid vara vårdad, tålmodig, vänlig och kunna minst ett främmande språk. Arbetet är mycket dynamiskt, men kräver naturligtvis även noggrannhet och koncentration.



övningen är gjord av flera studenter

Inga kommentarer: