Musik: Darja Švajger: Prisluhni mi / Lyssna på mig



Prisluhni mi, v objemu me poglej
Zaupaj mi, ko noč te skrije v njej
Priznaj, da tudi ti
Poljubil sonce bi in sanjal

Lyssna på mig, se mig i omfamningen
Lita på mig, när natten gömmer dig hos sig
Erkänn, att även du
Skulle vilja kyssa solen och drömma

V meni si, v vetru spremljaš me
Zdaj glas le tvoj prebuja se
V žarek tiho si spleten
Kot noc si, zvezd dotik
Skrivaš se, v meni tliš

Du finns i mig, i vinden följer du mig
Nu vaknar bara din röst
I strålen är du tyst flätad
Du är som natten, stjärnornas beröring
Du gömmer dig, du glöder i mig

Zaupajva, da eno je nebo
V njem si ti, v tebi moje so sledi
Priznajva si, kar v sebi nosiva
Vse je stih, vse ljubezni je dotik

Låt oss tro, att det (bara) finns en himmel
Du finns i den, i dig finns mina spår
Låt oss erkänna för varandra, det som vi bär inuti oss
Allt är poesi, allt är kärlekens beröring / en beröring av kärleken

V sebi prosiva za čas
Poti, trenutke sreče
V njih izprosiva to noč
Te sanje večnosti
V njih sva jaz in ti

Inuti oss ber vi om tid
Vägar, ögonblick av lycka
Låt oss i dem (dessa ögonblick av lycka) böna och be oss till denna natt.
Dessa drömmar om evigheten
I dem finns jag och du






översatt av flera studenter

Inga kommentarer: