Musik: Rebeka Dremelj: Le za kratek čas / Bara för en kort tid



Bil je čas ko izgubila sem svoj jaz
Temni oblaki prekrili so obraz
Nisem vedela ne kod ne kam
Vsako jutro vse je blo zaman

Det fanns en tid då jag förlorade mitt jag
Mörka moln täckte över ansiktet
Jag visste varken var eller vart
Varje morgon var allt förgäves

Bil je čas ko iskala sem izhod
Moja pesem ni poznala not
Glava je bila upognjena v tla
Preganjale so me črne misli zla

Det fanns en tid då jag sökte en utväg (utgång)
Min sång kände inte igen noter
Huvudet var böjt till golvet
Mörka tankar av ondska förföljde mig

Le za kratek čas
Zgubila iskro sem v očeh
Tavala v nočeh
Ko slišala sem glas
Da če kdo zmore zmorem jaz

Bara för en kort tid
Jag tappade gnistan i ögonen
Jag irrade om nätterna
När jag hörde rösten
Att om någon kan, kan jag

Bil je čas ko bala sem se vsega in vseh
Obraz moj ni poznal besede smeh
Jokala in na rane sipala sem sol
Vsak večer bala vrniti se domov

Det fanns en tid då jag var rädd för allt och alla
Mitt ansikte kände inte till ordet skratt
Jag grät och strödde salt på såren
Varje kväll var jag rädd för att återvända hem

Le za kratek čas
Zgubila iskro sem v očeh
Tavala v nočeh
Ko slišala sem glas
Da če kdo zmore zmorem jaz

Bara för en kort tid
Jag tappade gnistan i ögonen
Jag irrade om nätterna
När jag hörde rösten
Att om någon kan, kan jag

Pustila bom da pade moj ponos
Borila se bom naprej
Vem da lahko sem marsičemu kos
Ne bom postavljala si mej

Jag ska låta min stolthet falla
Jag ska fortsätta kämpa
Jag vet att en del kan tycka att jag är jobbig
Jag ska inte sätta(några) gränser för mig






översatt av flera studenter



Inga kommentarer: